Listing 1 - 10 of 417 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Les industries culturelles ont parcouru la « révolution numérique » en pionnières. Au terme d'un cycle de « destruction créatrice » numérique, une nouvelle économie a vu le jour où il fallait que « tout change pour que rien ne change » ! Car il y a eu finalement peu de changements pour la création et la production des œuvres elles-mêmes et les promesses de « convergence » sont restées ce qu'elles ont toujours été : des mots creux. Mais tout a changé aussi. La poignée d'acteurs que sont les GAFAN, dont la capitalisation boursière est supérieure au PIB cumulé de cent cinquante États dans le monde, est en voie d'assurer la quasi-totalité de la distribution des contenus culturels numériques. Les distributeurs restaient nationaux, ils sont désormais mondiaux. Le nouvel écosystème de la musique, de l'écrit, de l'audiovisuel et du cinéma, et des jeux, est installé. Fait d'écrans, de réseaux et d'algorithmes, il est porté par les puissantes dynamiques d'usages sociaux et d'autoproduction, le tout en l'absence d'un nouveau régime général de régulation.
Choose an application
The articles comprised in this anthology are attempting to discuss the rapid change of digital media technologies and the way they impetus our understanding of history and memory. History should not be regarded only as an object of research. It is also a subject, performing and registering agency. The aim of the articles will not be to cover the whole range of mediated histories, but to claim fresh insights for debate and discovery in terms of digital memories. In this sense, contributions for this volume will leave the “doors of perception” (Aldous Huxley) wide open and sketch the impact of media to different cultural practices, identity work and preservation of history, as well as the examination of it. Likewise, divergence of the papers at hand indicates that the concept “digital” ought to be recognized as institutional practices, methodological tools, or as content providers for memories.
Choose an application
Choose an application
The 2nd International Conference "Cultural Heritage online - Empowering users: an active role for user communities" was held in Florence on 15-16 December 2009. It was organised by the Fondazione Rinascimento Digitale, the Italian Ministry for Cultural Heritage and Activities and the Library of Congress, through the National Digital Information Infrastructure and Preservation Program - NDIIP partners. The conference topics were related to digital libraries, digital preservation and the changing paradigms, focussing on user needs and expectations, analysing how to involve users and the cultural heritage community in creating and sharing digital resources. The sessions investigated also new organisational issues and roles, and cultural and economic limits from an international perspective.
Choose an application
Choose an application
The 2nd International Conference "Cultural Heritage online - Empowering users: an active role for user communities" was held in Florence on 15-16 December 2009. It was organised by the Fondazione Rinascimento Digitale, the Italian Ministry for Cultural Heritage and Activities and the Library of Congress, through the National Digital Information Infrastructure and Preservation Program - NDIIP partners. The conference topics were related to digital libraries, digital preservation and the changing paradigms, focussing on user needs and expectations, analysing how to involve users and the cultural heritage community in creating and sharing digital resources. The sessions investigated also new organisational issues and roles, and cultural and economic limits from an international perspective.
Choose an application
Souvent évoquées selon leurs aspects matériels, visibles ou algorithmiques, les traces numériques sont ici abordées d'après leurs dimensions socio-expressives et enjeux psychiques et mémoriels. A la lumière d'observations de terrain et de réflexions philosophiques, le livre vise à renouer avec un projet humaniste de réappropriation de nos traces numériques. ©Electre 2019 À l’ère du numérique, le patrimoine et la mémoire ont pris un sens nouveau. Ils ne se produisent ni ne se transmettent de la même façon. Leur construction répond de moins en moins à des protocoles et des normes, voire à des hiérarchies sociales ou des autorités politiques. Supports de mémoire lorsqu’elles sont sciemment préservées et hiérarchisées, les traces numériques deviennent des données quand elles sont noyées dans les masses des big data. Pourtant, quel que soit leur statut, les traces perdurent. Généralement évoquées selon leurs aspects matériels, visibles ou algorithmiques, les traces sont ici abordées d’après leurs dimensions socio-expressives et enjeux psychiques et mémoriels. À la lumière d’observations de terrain et de réflexions philosophiques, ce volume vise à renouer avec un projet humaniste de réappropriation de nos traces numériques.
Choose an application
The 2nd International Conference "Cultural Heritage online – Empowering users: an active role for user communities" was held in Florence on 15-16 December 2009. It was organised by the Fondazione Rinascimento Digitale, the Italian Ministry for Cultural Heritage and Activities and the Library of Congress, through the National Digital Information Infrastructure and Preservation Program - NDIIP partners. The conference topics were related to digital libraries, digital preservation and the changing paradigms, focussing on user needs and expectations, analysing how to involve users and the cultural heritage community in creating and sharing digital resources. The sessions investigated also new organisational issues and roles, and cultural and economic limits from an international perspective.
Listing 1 - 10 of 417 | << page >> |
Sort by
|